Dealerportaal

Features
Distributienetwerk Intranet Koppeling met ERP SAP Wisselstukken Interactieve tags Business Inteligence

Internationale uitrol distributienetwerk via een interactief dealerplatform.

Voor Dovre ontwikkelden wij een 24/7 online kantoor voor hun distributienetwerk. Dovre produceert haarden en kachels, sommige daarvan in een zeer hip design. Een uitgebreid distributienetwerk verkoopt deze toestellen aan de eindklant.
project informations
beschikbaar in 5 talen
800 dealers in 6 landen
720 producten met technische gegvens
200+ interactieve technische tekeningen
1000+ gepersonaliseerde kortingsbonnen
Online kantoor
Het e-business platform biedt aan het verkoopsnetwerk informatie over levertermijnen, facturen, commissies, bestellingen, ... Maar ook de mogelijkheid om zowel kachels als wisselstukken online te bestellen. Voor die wisselstukken werkten we interactieve exploded views uit, waarbij de dealer meteen kan bestellen. Dit betekent een enorme tijdsbesparing en foutenreductie voor alle partijen.

Onze klant beslist nu, na een succesvolle introductie in België, om het platform uit te rollen in Europa.
Interactieve explosietekeningen voor het bestellen van wisselstukken
In het verleden ontstonden veel fouten bij het bestellen van wisselstukken. De productcodes bestaan uit tien cijfers, faxen zijn niet altijd leesbaar, menselijke fouten, ...

Om het bestellen van wisselstukken veel sneller en foutlozer te laten lopen, ontwikkelden we een TAG-functie op elk wisselstuk. De gebruiker opent nu gewoon een technische tekening van het product en klikt eenvoudigweg op het onderdeel dat hij wil bestellen. De foutenlast is hiermee quasie uitgeroeid.
Koppeling met ERP/SAP
Om het online platform te koppelen met de producten communiceren wij LIVE met het ERP-systeem. Allereerst werd een connectie opgezet met een proprietary system van Dovre.

Ondertussen is er een koppeling met SAP gemaakt. Informatie stroomt in beide richtingen en volgt specifieke stappen uit workflows (bijvoorbeeld bij onmiddellijke bevestigingen van bestellingen en leverdata). De klant krijgt zo ook zijn facturen te zien, betalingen, besteldata, leverdata, klachtenopvolging, enz...
De Batibouw-module voor beurs acties
Voor alle beurzen waar Dovre present is (o.a. Batibouw) ontwikkelden we een speciale beursmodule. Bezoekers kunnen aanduiden in welk type kachel ze geïnteresseerd zijn. Na het invoeren van een paar contactgegevens, krijgen ze een gepersonaliseerde kortingsbon.

Tegelijkertijd sturen we naar de dichtsbijzijnde dealer ook deze kortingsbon. Zo kan deze pro-actief de klant gaan benaderen en krijgt hij eigenlijk hot-leads van Dovre.
Dienst na verkoop & klantenbehandeling
Binnen het platform is er klachtenbehandeling met verschillende scenario's. De bedoeling is om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen en daarom de juiste informatie per type probleem te vragen. De gebruiker heeft verschillende vragenlijsten die hij kan volgen, met specifieke foto's van gekende problemen en oplossingen.
cpq-ware

Wat is CPQ-ware

Productconfiguratie

CPQ-ware kan uw sales medewerkers en klanten helpen om snel en nauwkeurig complexe producten te configureren op basis van de specifieke behoeften van klanten.

Prijsoptimalisatie

Wanneer één prijs niet volstaat en u gebruik maakt van productgroepen, klantengroepen, individuele kortingen enz. dan is een online prijsconfigurator een grote tijdsbesparing.

Lees meer
cpq-ware

Voor wie?

Complexe producten

De productie van complexe producten en op maat gemaakte oplossingen, kan aanzienlijk profiteren van een CPQ-oplossing. Klanten krijgen een realistisch beeld van het product voordat ze het kopen. CPQ kan helpen om het productconfiguratieproces te stroomlijnen, de efficiëntie van de verkoopcyclus te verbeteren en de nauwkeurigheid van offertes te verhogen.

KMO-bedrijven

KMO-bedrijven hebben vaak beperkte middelen, zeker in sales en marketing. CPQ-ware optimaliseert en automatiseert de verkoopprocessen, waardoor tijd wordt bespaard en de productiviteit wordt verhoogd.

Inzicht in klantenbehoeften

Bedrijven met productconfiguratoren meer inzicht krijgen in de behoeften en voorkeuren van hun klanten. Door het IKEA-effect is er een cognitief vooroordeel waarbij consumenten een hogere waarde toekennen aan producten die ze zelf (deels) hebben gemaakt of samengesteld. Het effect treedt op omdat het zelf samenstellen van een product een gevoel van prestatie en eigendom oproept bij de consument. Het zorgt ervoor dat consumenten zich meer verbonden voelen met het product.

Lees meer
28 juni 14u - 16u

Workshop
online productconfiguratoren en CPQ-ware

Ontdek hoe u de klantbetrokkenheid kunt vergroten, uw verkoop kunt stimuleren en een voorsprong kunt nemen op uw concurrentie: personaliseren van producten, impact op consumentenwaardering, vijf cases en demo's van succesvolle implementaties van productconfiguratoren en CPQ-tools, het verzamelen van klantinformatie, gebruik van A.I. in CPQ-tools.